Globaal overzicht van eBusiness markt modellen

0

Alweer wat ouder maar in grote lijnen afdoende is het overzicht van eBusiness marktmodellen dat Michael Rappa gebruikt. Hij maakt een onderverdeling in:

  • Brokerage
  • Advertising
  • Infomediary
  • Merchant
  • Manufacturer (Direct)
  • Affiliate
  • Community
  • Subscription
  • Utility

Naast de bespreking van deze verschillende markt modellen gaat hij onder andere ook in op de gevolgen hiervan voor het kanaal: kanaal conflicten. Meer informatie op op de website: Managing the Digital Enterprise.

Eduar de Wilde heeft over kanaalconflicten op zijn blog BrickmeetsByte al veel meer verzameld, waaronder een aantal aardige praktijkvoorbeelden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>