Benchmarking digital marketing performance

0
maxxonline:. digital marketing en internet organisatie

maxxonline:. digital marketing en internet organisatie

Er is een online benchmark opgezet om de inrichting van de digital marketing bij de top 500 organisaties (wereldwijd) inzichtelijk te maken. De doelstelling van deze benchmark is om vast te stellen welke mensen, competenties en structuur het beste rendement voor internet marketing teams opleveren. Onderdelen die onderzocht worden zijn:

  • focus van internet marketing
  • grootte van het online marketing team
  • budgetten (team en out of pocket) voor digital marketing organisaties
  • aansturing (governance), taken en verantwoordelijkheden
  • kerncompetenties nodig om een internet marketing kanaal optimaal te benutten.

Voornaamste vragen die beantwoord worden zijn: Hoe groot moet het team zijn? Waar moet het team rapporteren? Welke activiteiten horen wel/niet binnen een digital marketing afdeling thuis?

Doelgroep
Doelgroep voor dit onderzoek zijn digital marketing en/of online kanaal specialisten van top 500 bedrijven (wereldwijd). Ben je ook benieuwd hoe jouw organisatie ervoor staat en hoe het nu eigenlijk echt zit het organiseren van digital marketing teams? Doe dan mee met het online onderzoek. Het invullen hiervan duurt ongeveer 10 minuten.

Resultaten
Alle deelnemers krijgen direct online inzicht in hun eigen resultaten ten opzichte van de benchmark en zijn in staat om eigen selecties toe te passen (organisatie omvang, land, afdeling, etc.).

Meedoen
Als je wilt meedoen ga dan naar de benchmark website.

 

 

Als je denkt dat deze benchmark voor iemand anders interessant is, stuur dan alsjeblieft deze post of de link naar de benchmark door.

Als je nog vragen hebt neem dan contact met mij op.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>