E-Business Maturity Benchmark Volwassenheid per sector

E-Business doelstellingen per sector.

Het mooie aan het houden van een benchmark is dat je vergelijkbare data krijgt over meerdere sectoren en organisaties heen. Zijn er dan grote verschillen als je gaat kijken naar sectoren en organisaties? Natuurlijk. Uit het onderzoek wordt nog een keer bevestigd dat E-Business Maturity het meest wordt beïnvloed door:

1) industrie
2) management ondersteuning en
3) klantgerichtheid.

Het is dan ook niet verbazingwekkend dat de sectoren die zich het meest richten op online verkoop retail en telecom & media zijn. Aan de andere kant richten overheid, automotive en utilities (energie) zich het meest op de kwaliteit van service aan klanten.

Energie sector meest volwassen:
De energie sector aan kop als meest volwassen sector. Hierbij blijven ze sectoren als financiële dienstverlening en telecom & media voor. Als minst volwassen komt de publieke sector (overheid en onderwijs) uit de bus. Daar wordt met name geworsteld met de vraag hoe er invulling gegeven kan worden in producten en diensten om de centrale doelstellingen waar te maken. De rangorde voor 2008 is:

Meer informatie:

  • Adviesmeer over onze aanpak en resultaten voor uw organisatie
  • Slidesharebasispresentatie van het E-Business Maturity Model

maxx-online-quick-scan-200x30

Gerelateerde informatie:

Meer informatie: neem dan contact op met:

GROUP7 Consulting Gijsbert van der Sleen
Gijsbert van der Sleen Gijsbert van der Sleen op linkedin

e: gijsbert.vandersleen@maxx-online.nl